Συμμετοχή Δημάρχου Πεντέλης στο 9ο FORUM της Αυτοδιοίκησης στο Πόρτο Χέλι – Σπέτσες.

9Forum_Porto_Xeli_Το Σαββατοκύριακο 17-18 Ιουνίου 2017 πραγματοποιήθηκε από την Ένωση Δημάρχων Αττικής και την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Αττικής (ΠΕΔΑ) με την υποστήριξη του Δήμου Σπετσών  το 9ο FORUM της Αυτοδιοίκησης στο Πόρτο Χέλι – Σπέτσες. Ο Δήμαρχος Πεντέλης Δημήτρης Στεργίου Καψάλης τοποθετήθηκε...

 

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ

Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων

Δ/νση : Καλαμβόκη 2Α

Τ.Κ. 15127 Μελίσσια                                                                                        Μελίσσια, 19 Ιουνίου 2017

Τηλ: 2132050015-17-18

Φαξ : 2132050039

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - 111

ΘΕΜΑ: Συμμετοχή Δημάρχου Πεντέλης στο 9ο FORUM της Αυτοδιοίκησης στο Πόρτο Χέλι – Σπέτσες.

Το Σαββατοκύριακο 17-18 Ιουνίου 2017 πραγματοποιήθηκε από την Ένωση Δημάρχων Αττικής και την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Αττικής (ΠΕΔΑ) με την υποστήριξη του Δήμου Σπετσών  το 9ο FORUM της Αυτοδιοίκησης στο Πόρτο Χέλι – Σπέτσες.

Ο Δήμαρχος Πεντέλης Δημήτρης Στεργίου Καψάλης τοποθετήθηκε παρουσία του Υπουργού Εσωτερικών κου Πάνου Σκουρλέτη, του πρ. Υπουργού κου Μάκη Βορίδη, Βουλευτών και εκπροσώπων κομμάτων για την αναθεώρηση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, για το θέμα της απλής αναλογικής στις Αυτοδιοικητικές Εκλογές κατά την πρώτη ημέρα του Συνεδρίου στο Πόρτο Χέλι (Συνημμένο 1).

Την δεύτερη ημέρα του Συνεδρίου στις Σπέτσες ο Δήμαρχος τοποθετήθηκε για τους δασικούς χάρτες και την αντιπυρική προστασία (Συνημμένα 2 και 3).

Συμπερασματικά ο Δήμαρχος τόνισε ότι τα μεγαλύτερα θέματα στην Αυτοδιοίκηση είναι το θεσμικό, ο οικονομικός έλεγχος, η καταστατική θέση των αιρετών, τα όρια ευθύνης αιρετών και υπηρεσιακών παραγόντων, ο επαγγελματισμός, οι ΟΕΥ, τα ISO, το ασυμβίβαστο και αυτό που εμφανίστηκε τελευταία και το σοβαρότερο για την αυτοδιοικητική ανασυγκρότηση και την απλή αναλογική στις αυτοδιοικητικές εκλογές.

Ο Δήμαρχος είπε ότι πρέπει να γίνουν κινήσεις για τη βελτίωση του Καλλικράτη. Οι κυβερνήσεις αποτυγχάνουν στο θέμα της Αυτοδιοίκησης γιατί σχεδιάζουν για αυτήν,  χωρίς αυτήν, ερασιτεχνικά πολλές φορές. Σ΄αυτό φταίμε και εμείς οι αυτοδιοικητικοί που δεν κατορθώσαμε να λειτουργήσουμε με βάση την αυτοδιοίκηση που υπηρετούμε αλλά λειτουργήσαμε και δυστυχώς λειτουργούμε με βάση το κόμμα των Συνδικαλιστικών μας Οργάνων.

 

Από το Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων

 


Συνημμένο 1: Εισήγηση Δημάρχου «Η Αυτοδιοίκηση Σήμερα και η Καταστατική Θέση των Αιρετών»

Συνημμένο 2: Εισήγηση Δημάρχου «Δασικοί Χάρτες – Το Κράτος σε Παραλογισμό» 

Συνημμένο 3: Εισήγηση Δημάρχου «Έναρξη Αντιπυρικής Περιόδου 2017»

 

 


 

ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ 1

 

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΝΤΕΛΗΣ  ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΕΡΓΙΟΥ- ΚΑΨΑΛΗ

στο 9ο FORUM της ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΟΡΤΟ ΧΕΛΙ – ΣΠΕΤΣΕΣ 2017

 

«Η αυτοδιοίκηση σήμερα και η καταστατική θέση των αιρετών»

 

1.Γενικά

-Κύριοι Συνάδελφοι η Ημερίδα αυτή αποτελεί για τους αιρετούς της Αυτοδιοίκησης μία ευκαιρία προώθησης των σοβαρών θεμάτων που την απασχολούν, και τιμά τους διοργανωτές της.

 -Η Ένωση Δημάρχων και ο Πρόεδρός της αγωνίζονται για την προώθηση της επίλυσης των σοβαρών θεμάτων που απασχολούν την Αυτοδιοίκηση και τους αιρετούς υπηρέτες της και αξίζουν τα ειλικρινή μας συγχαρητήρια.

 -Δυνατή αυτοδιοίκηση με καταρτισμένους, εργατικούς, καθαρούς  και τίμιους αιρετούς στο τιμόνι της με ανθρωπιά, δίκαιο και παράδειγμα στη λειτουργία τους, μπορεί να στηρίξει την κοινωνία την σκληρή οικονομικά περίοδο που περνάει το μεγαλύτερο τμήμα της.

 -Αγαπητοί μου σήμερα η αυτοδιοίκηση περνάει την δυσκολότερη ίσως περίοδο του τελευταίου μισού αιώνα. Οδηγήθηκε εδώ από τον σφιχτό εναγκαλισμό των κομμάτων που την χρησιμοποίησαν, χωρίς η ίδια να έχει τα ουσιαστικά και ηθικά στοιχεία για να αντισταθεί. Με τη μνημονιακή λειτουργία που εφαρμόστηκε και την αποδεκάτισε οικονομικά. Με σωρεία λαθών στελεχών της και συνδικαλιστικών της οργάνων  που την έφθειραν ηθικά και ουσιαστικά ως θεσμό.

 -Ο Καλλικράτης σωστός στην σύλληψη, λάθος στην υλοποίηση ήρθε εσπευσμένα για να δημιουργήσει τον Αυτοδιοικητικό γίγαντα με τα ξύλινα πόδια. Δημιούργησε Δήμους χωρίς τελεσίδικες αποφάσεις, για σοβαρά θέματα της Ζώνης Ευθύνης τους, με  δυσλειτουργίες διαδικαστικές και οικονομικές, εφαρμόζοντας σε αρκετές περιπτώσεις κομματικές σκοπιμότητες.

 -Η δύσκολη Καλλικρατική διακυβέρνηση της πρώτης 4ετίας φορτώθηκε στις πλάτες ηρωϊκών αυτοδιοικητικών στελεχών που επέλεξαν οι κοινωνίες εν πολλοίς μέσα από κομματοκεντρικές δρομολογήσεις. Καταλήξαμε στον αιρετό  της αυτοδιοίκησης, εξιλαστήριο θύμα  μίας αυτοδιοίκησης χωρίς ρόλο για τα αυτονόητα, με συνδικαλιστικά όργανα που λειτούργησαν τις περισσότερες φορές κάτω  από τις κομματικές γραμμές και με θεσμικό πλαίσιο που τις φορτώνει τα κενά της κεντρικής εξουσίας χωρίς αντίστοιχες δικαιοδοσίες και πόρους.

 -Αυτοδιοίκηση Α΄ βαθμού έχουμε σήμερα; Εφαρμόζεται το άρθρο 102 του Συντάγματος για «διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια» για «ανάληψη αρμοδιοτήτων του Κράτους με τους αντίστοιχους πόρους», για «αρμοδιότητα στην διοίκηση των τοπικών υποθέσεων»,  για «εποπτεία αποκλειστικά στον έλεγχο νομιμότητας», για «εξασφάλιση από το Κράτος της οικονομικής αυτοτέλειας»;

 Πώς εννοεί η κεντρική εξουσία το αυτοδιοίκητό μας αφού αυτή καθορίζει κομματοκεντρικά κατ’ αρχήν και στην συνέχεια κρατικά την διάρθρωση των Δήμων, τα όρια τους, την χρηματοδότησή τους, τον έλεγχό τους, τον τρόπο των εκλογών χωρίς καμία καταλυτική αυτοδιοικητική άποψη αφού στην ουσία η αυτοδιοίκηση είναι ο εκτελεστής κομματοκεντρικών στρατηγικών της κεντρικής εξουσίας με λίγα έως καθόλου περιθώρια αυτοπροσδιορισμού. Αυτή είναι η συνεργασία που θέλει η  κεντρική εξουσία με μία αυτοδιοίκηση δέσμια και υποτελή χωρίς καμία τελεσίδικη αρμοδιότητα ούτε καν στον αυτοπροσδιορισμό της;

Ακόμα ένα ηχηρό δείγμα της απαξιωτικής αντιμετώπισης της αυτοδιοίκησης από την κεντρική εξουσία και η από 20 Απρ. 2015 υπ’ αρ.  φύλλου ΦΕΚ 41 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για την δέσμευση των ταμιακών διαθέσιμων των Δήμων. Στην έκδοση και το περιεχόμενο της Πράξης αυτής για μια ακόμα φορά δεν υπήρξε συνεννόηση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι Δήμοι αντιμετωπίστηκαν οριζόντια και όχι με βάση την υφιστάμενη οικονομική τους κατάσταση.

 -Προφανώς αυτό που σήμερα θέλουμε δεν είναι αναθεώρηση του άρθρου 102 του Συντάγματος αλλά η εφαρμογή του υπάρχοντος άρθρου του Συντάγματος για την  αυτοδιοίκηση.

2. Σημαντικά Αυτοδιοικητικά Ζητήματα Σήμερα

α. Απαιτείται ιδιαίτερα προσοχή στις προωθούμενες από το ΥΠΕΣ αλλαγές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση:

(1). Η απλή αναλογική θα οδηγήσει τους Δήμους σε ακυβερνησία.

(2). Η προώθηση των ανεξάρτητων (εκτός Συνδυασμών) Τοπικών Συμβουλίων κατά Δημοτική Κοινότητα στα πλαίσια της Καλλικρατικής διακυβέρνησης και όχι μόνο με εισηγητικό ρόλο θα δημιουργήσει και σε Τοπικό Επίπεδο της κάθε Δημοτικής Κοινότητας Δίπολο στη Διοίκηση μεταξύ Τοπικού Αντιδημάρχου και Προέδρου του Τοπικού Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας.

(3). Η κατάργηση της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής θα δυσχεράνει τη λειτουργία του Δήμου και θα δημιουργήσει μεγάλο κενό κυρίως στην οικονομική του λειτουργία.

β.  Εκλογή των προεδρείων των Συνδικαλιστικών μας Οργάνων απ’ ευθείας από τους εκλεγμένους εκλέκτορες από τα Δ.Σ. των Δήμων. Η διαδικασία αυτή περιορίζει τη σημερινή κομματοκεντρική διαπλοκή στην ανάδειξη των Προεδρείων ΚΕΔΕ και ΠΕΔ και εκφράζει την αναλογικότητα.

γ. Δίμηνος εκπαίδευση των νεοεκλεγέντων Δημάρχων και λοιπών αιρετών της αυτοδιοίκησης Α΄ βαθμού αμέσως μετά τις εκλογές. Συνεχή επιμορφωτικά σεμινάρια κατά τομέα με στόχο η γνώση και οι εμπειρίες των παλαιότερων αιρετών να περάσουν στους νεότερους και να αποτρέψουν λάθη που το καμίνι της καθημερινής αυτοδιοικητικής λειτουργίας παράγει.

δ. Σύνταξη κεντρικά προτύπων ΟΕΥ κατά Δήμο σύμφωνα με τις ανάγκες το μέγεθος (πληθυσμιακό- εδαφικό) και τις ιδιαιτερότητές του.

ε. Υπολογισμός για κάθε Δήμο του ανελαστικού κόστους λειτουργίας του και χρηματοδότησή του με βάση αυτό.

στ. Θέση σε ισχύ ενός νέου αυτοδιοικητικού ISO με αρχές σύγχρονης διοίκησης με στοχοποίηση και μετρήσιμα αποτελέσματα, διαδικασίες διαφανείς, σύννομες και σύντομες.

ζ. Ο κάθε Δήμος της Ελλάδας έχει την ιδιαίτερη ταυτότητά του και μ’ αυτή θα πρέπει να σχεδιάζεται η οργάνωση, η λειτουργία του, η στελέχωση, ο εξοπλισμός και η οικονομία του.

η. Η επαναφορά της εντοπιότητας στις προσλήψεις ΙΔΟΧ.

θ. Κυρίαρχο αποφαντικό όργανο σε τοπικό επίπεδο το Δ.Σ. του Δήμου με τελεσίδικες αποφάσεις για τα θέματα:

(1).Γενικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού για τη Ζ.Ε. του.

(2).Δασικών θεμάτων που τόσο ταλανίζουν τις ορεινές περιοχές και ταλαιπωρούν για χρόνια τις κοινωνίες.

(3). Κεραιών κινητής τηλεφωνίας, για την εγκατάσταση των οποίων  δεν υπάρχει καμία  αρμοδιότητα στο Δήμο.

(4).Διαχείριση των στερεών αποβλήτων του Δήμου μας. Είναι αδιανόητο τα χρήματα των δημοτών μας για τα απορρίμματα να τα διαχειρίζεται κεντρικά  η Περιφέρεια την ίδια στιγμή που η κατακραυγή για τα όποια λάθη στη διαχείρισή τους παραμένει στους Δήμους και τα στελέχη της; Αυτός ο ρόλος ανήκει στις ΠΕΔ.

(5).Πολιτικής Προστασίας όπου θα πρέπει η φάση της πρόληψης να είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Δήμου (σχεδίαση, συντονισμός, έλεγχος).

(6).Ανθρωπιστικής στήριξης των μελών της δοκιμαζόμενης κοινωνίας μας.

ι. Σε τυχόν επικείμενη αυτοδιοικητική αναδιοργάνωση:

-Στήριξη της υφιστάμενης Καλλικρατικής διακυβέρνησης, όπου αυτή πέτυχε, με μικρομετρικές διορθώσεις στη λειτουργική της διαδικασία και μικρές χωροταξικές παρεμβάσεις που αποδείχθηκαν αναγκαίες.

-Συμμετοχή εκπροσώπων της ΚΕΔΕ και των ΠΕΔ στα όργανα του Υπουργείου που θα χειριστούν το θέμα

-Ανοικτή διαβούλευση. Τα παραπάνω θα βοηθήσουν να περιοριστούν τα λάθη του Καλλικράτη και όχι να αυξηθούν. Δεν θα πρέπει μία τυχόν αναθεώρηση του Καλλικράτη να γίνει και πάλι με βάση την κομματική σκοπιμότητα.

ια. Οργάνωση νομικής υπηρεσίας σε όλους τους Δήμους.

 

3.Σημαντικά θέματα στην καταστατική θέση των Αιρετών

α. Η εφαρμογή του μνημονίου στην αυτοδιοίκηση και τους αιρετούς υπηρέτες της  τους απαξίωσε πλήρως θεσμικά και οικονομικά, τους τοποθέτησε ουσιαστικά  στο χώρο του Εθελοντισμού, την ίδια στιγμή που το αυτοδιοικητικό έργο σε όλα τα επίπεδα απαιτεί από τον αιρετό γνώσεις και επαγγελματισμό. Σε ένα αυτοδιοικητικό τοπίο όπου οι γνωστικές απαιτήσεις και ο επαγγελματισμός του Δημάρχου και των αιρετών είναι απαραίτητος, το κράτος θέλει τα αιρετά στελέχη του καταρτισμένους επαγγελματίες στην υλοποίηση της αποστολής και απαξιωμένους εθελοντές στις απολαβές.

β. Είναι τουλάχιστον αντιδεοντολογικό και απαξιωτικό να ρυθμίζονται οι αποδοχές Δημάρχων πόλεων εκατό και διακοσίων χιλιάδων (100.000 και 200.000) δημοτών σε ποσοστό των αποδοχών  Γενικού Γραμματέα. Να επιλέγουμε ποιους Αντιδημάρχους δεν θα πληρώσουμε. Οι αιρετοί να μετακινούνται δεκάδες χιλιόμετρα για να συμμετέχουν στα Συμβούλια χωρίς αποζημίωση. Οι Δήμαρχοι να μην δικαιούνται επιλογή του γραμματέα τους. Η κατάσταση αυτή είναι φθοροποιός  υλικά και ηθικά αφού εκτός από την απαξίωση του  θεσμού δημιουργεί και σκέψεις για το κίνητρο της εθελοντικής προσφοράς  των αιρετών.

γ. Η μνημονιακή κατάργηση της χορηγίας των αιρετών της αυτοδιοίκησης χωρίς το ίδιο να ισχύσει  για τους βουλευτές, απαξιώνει ακόμα περισσότερο το θεσμό και περιορίζει τα κίνητρα για  να ασχοληθούν σοβαρά με την αυτοδιοίκηση  οι άξιοι, οι ικανοί  και οι καταρτισμένοι της κοινωνίας.

δ. Ο ορισμός δικηγόρου από το Δήμο για όλα τα θέματα που καθημερινά ο Δήμαρχος οδηγείται κατηγορούμενος στα δικαστήρια και η καταδίκη του μόνο για  ΔΟΛΟ απαιτείται να θεσμοθετηθούν άμεσα τόσο για τους εν ενεργεία όσο  και για τους διατελέσαντες Δημάρχους και λοιπούς αιρετούς της αυτοδιοίκησης.

ε. Η θέση σε ισχύ του ασυμβίβαστου για το Δήμαρχο. Είναι παράξενο να δίνεται άλλοθι στις αποδοχές εθελοντισμού των Δημάρχων με τη μη εφαρμογή του ασυμβίβαστου όπως είναι άξιο βαθειάς μελέτης το πώς είναι δυνατόν ο Δήμαρχος σήμερα να έχει και χρόνο εξάσκησης του επαγγέλματός του.

-Αγαπητοί συνάδελφοι η πατρίδα μας περνάει μια δύσκολη περίοδο. Ο απαξιωμένος αυτοδιοικητικός θεσμός ελεγχόμενος από το διαχρονικό κομματοκεντρικό του εναγκαλισμό, αποδυναμωμένος, σε ανισόρροπη  σχέση με την υπόλοιπη αιρετή κεντρική διοίκηση του Κράτους με τα μνημονιακά μέτρα, οδηγημένος σε εσπευσμένες αλλαγές με βάση κομματικές σκοπιμότητες, οφείλει σήμερα παρά ποτέ να σταθεί όρθιος και να στηρίξει την δοκιμαζόμενη κοινωνία, ως ο φορέας εξουσίας κοντά και μέσα σ’ αυτήν, που καθημερινά βιώνει και ζυμώνεται με την αγωνία της.

-Για να επιτύχουμε την αποστολή μας απαιτούνται:

-Η απόκτηση αυτοδιοικητικού πνεύματος από όλα τα στελέχη. Η αυτοδιοίκηση όπως και κάθε θέση εξουσίας είναι χώρος προσφοράς προς την κοινωνία και όχι μόνο εφαλτήριο των στελεχών της για την Κεντρική Πολιτική σκηνή ή άλλους προγραμματισμούς.

-Η αναδιάρθρωση των Δήμων καθ’ ενός χωριστά με Ο.Ε.Υ.  και ISO  που να αντιπροσωπεύουν την ταυτότητά του που οριοθετούν η αποστολή, η ζώνη ευθύνης  και οι ιδιαιτερότητές του.

-Η εγκατάσταση επαγγελματισμού σε όλη την αυτοδιοίκηση από τον τελευταίο εργάτη μέχρι το Δήμαρχο με λειτουργία διαδικασιών, στοχοποίησης και μετρήσιμης αποτελεσματικότητας.

-Η αποκατάσταση της πληγωμένης από ορισμένες περιπτώσεις αυτοδιοικητικής αξιοπρέπειας με διαφάνεια παντού, καθαρότητα, σοβαρότητα και υπευθυνότητα στην υλοποίηση της αποστολής μας.

-Η ανθρωπιά, η πρόνοια και η αλληλεγγύη με δομές που θα λειτουργούν με σεβασμό και προσφορά στον πολίτη ως ο θεσμικός υπηρέτης του.

-Η πρόληψη και πρόβλεψη στη λειτουργία μας.

-Η συνετή προώθηση αλλαγών,  όπου απαιτούνται, με πνεύμα συναίνεσης και όχι ρεβανσισμού σκοπιμοτήτων, κομματοκεντρισμού και ιδιοτέλειας. Η αυτοδιοίκηση θα πρέπει να πάψει να είναι το πειραματόζωο της κεντρικής εξουσίας και ο μόνιμος υπεύθυνος των λαθών της.

-Η στήριξη υλικά και ηθικά με άμεσες επεμβάσεις της Πολιτείας των αιρετών που την υπηρετούν και η πλήρης αποκατάσταση του ρόλου τους με θεσμικό  πλαίσιο που θα ανταποκρίνεται στο πνεύμα του άρθρου 102 του Συντάγματος.

-Η δημιουργία θεσμικού πλαισίου ανάθεσης τελεσίδικων αποφάσεων στα Δ.Σ. των Δήμων για τα κυρίαρχα θέματα της Ζ.Ε. τους πολεοδομικά, δασικά, κεραιών κινητής τηλεφωνίας, πρόνοιας και αλληλεγγύης, πολιτικής προστασίας, κυκλοφοριακά.

-Με θέσπιση δίκαιων και απλών ελεγκτικών μηχανισμών που δεν θ’ αφήνουν τους αιρετούς να ταλαιπωρούνται για χρόνια στους διαδρόμους των δικαστηρίων και τα πειθαρχικά συμβούλια και δεν θα αφήνουν κανένα περιθώριο κακοδιαχείρισης του δημόσιου χρήματος. Είναι ανάγκη τα συνδικαλιστικά μας όργανα να επεμβαίνουν άμεσα και να καταδικάζουν πρακτικές κακοδιαχείρισης  στελεχών τους δικαστικά τελεσίδικα καταδικασμένες προχωρώντας και σε διαγραφές τους.

-Η εισαγωγή στον προληπτικό έλεγχο του θεσμού «της προτεινόμενης και της γενόμενης δαπάνης, όπως ισχύει στις ένοπλες δυνάμεις, αφού ο προληπτικός έλεγχος αρκετές φορές δεν είναι έλεγχος νομιμότητας, ως ο νόμος ορίζει, αλλά σκοπιμότητας και καλούνται διατελέσαντες αιρετοί στον κατασταλτικό έλεγχο που τις περισσότερες φορές γίνεται μετά την αποχώρησή τους από την ενεργό δράση, να λογοδοτήσουν για κάτι που μπορούσε να έχει προληφθεί.

Μόνον έτσι μπορούμε να δεχτούμε ότι ο Προληπτικός Έλεγχος υλοποιεί το ρόλο του.

  

-Αγαπητοί συνάδελφοι,

δεν ζητάμε «οφίτσια» και περγαμηνές αλλά αποκατάσταση του ρόλου μας στη διοίκηση σύμφωνα με το Σύνταγμα των Ελλήνων, σεβασμό στην υλοποίηση της αποστολής μας και αυτοδιοικητική αξιοπρέπεια στην πατρίδα. Εκτιμούμε ότι μόνο έτσι θα μπορέσει η αυτοδιοίκηση να υλοποιήσει την εθνική της αποστολή και να υπηρετήσει τον Έλληνα με αποτελεσματικότητα.

-Ο αυτοδιοικητικός χώρος έχει σοβαρό ρόλο στη διοίκηση του Κράτους μας.

-Άξια, καθαρά και ανιδιοτελή στελέχη με ικανότητες υπηρέτησης των Ελλήνων, με αμεσότητα, συλλογικότητα και εκπαίδευση μπορούν να σηκώσουν το βάρος της επιβαλλόμενης θεσμικής οργανωτικής, διοικητικής, λειτουργικής και οικονομικής ανασυγκρότησης της αυτοδιοίκησης.

-Ο αυτοδιοικητικός μας ρόλος επαναβεβαιώνεται δημιουργικά για την δοκιμαζόμενη κοινωνία και τον άνθρωπο

- Με θεσμική, οργανωτική και λειτουργική ανασυγκρότηση των αυτοδιοικητικών μας δομών και της λειτουργίας τους.

-Με επαγγελματισμό στη λειτουργία όλων αιρετών και υπαλλήλων στοχοποίηση και μετρήσιμα αποτελέσματα.

-Με υλική και ηθική αποκατάσταση του ρόλου των αιρετών της αυτοδιοίκησης.

-Με δημιουργία της ταυτότητας κάθε Δήμου χωριστά.

-Με διαφάνεια, καθαρότητα, διαδικασίες, σοβαρότητα, υπευθυνότητα και έλεγχο στη λειτουργία μας.

-Με αυτοδιοίκηση που θα πάψει επιτέλους να αποφασίζει και να λειτουργεί με βάση τις εκάστοτε κομματικές κατευθύνσεις,  αλλά με βάση  το συμφέρον του Έλληνα δημότη που υπηρετεί στο πλαίσιο ενός ευνομούμενου κράτους.

Με διαφάνεια απλό και μοναδικό σύστημα ελέγχου που θα εξασφαλίζουν την αδιαφιλονίκητη καθαρότητα των στελεχών την πρόληψη της κακοδιαχείρισης και θα απαξιώνουν τον κατασταλτικό έλεγχο. Απαιτούμε απλό και μοναδικό σύστημα ελέγχου της διαχειριστικής μας λειτουργίας που θα έχει ως βάση την πρόληψη και όχι την καταστολή.

 -Ανεξάρτητη τοπική αυτοδιοίκηση σε πλήρη εφαρμογή του Συντάγματος των Ελλήνων θέλουμε.

 

Υγεία, δύναμη και επιτυχίες στο δύσκολο έργο μας.

 

  Δημήτριος Στεργίου- Καψάλης

Δήμαρχος Πεντέλης


 

ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ 2

 

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΝΤΕΛΗΣ  ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΕΡΓΙΟΥ- ΚΑΨΑΛΗ

στο 9ο FORUM της ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΟΡΤΟ ΧΕΛΙ – ΣΠΕΤΣΕΣ 2017

 

«Δασικοί Χάρτες – Το κράτος σε παραλογισμό»

Ο καθορισμός των δασικών χαρτών σε ένα σύγχρονο κράτος που λειτουργεί με κανόνες δικαίου και με κανόνες προγραμματισμού χωροθέτησης της ανάπτυξης του οικιστικού ιστού είναι θέμα πρώτης προτεραιότητας και απαιτείται να αποτελεί τη βάση στην έναρξη ανάπτυξης κάθε πολιτείας όπως και βασική προτεραιότητα προγραμματισμένης αναθεώρησής του στην εξέλιξη ανάπτυξης κάθε ευνομούμενης κοινωνίας.

Στην πατρίδα μας διαχρονικά μέχρι σήμερα το κράτος δε λειτούργησε με πολεοδομικό προγραμματισμό στην ανάπτυξή του οικιστικού ιστού, με συνέπεια η ανάπτυξη του οικιστικού ιστού να συντελείται άναρχα πριν από κάθε προγραμματισμό, εις βάρος του κυρίαρχου δασικού περιβαλλοντικού κεφαλαίου.

Η ανυπαρξία χωροθέτησης αποτύπωσης του δασικού μας κεφαλαίου είχε σα συνέπεια, η γη να αξιοποιείται οικιστικά χωρίς τις περισσότερες φορές να λαμβάνεται υπ όψιν η δασικότητά της.

Οι δασικές υπηρεσίες, ως φορέας επιτήρησής και διαχείρισης του δασικού πλούτου αποδυναμώθηκε, έχασε αυτή την κύρια αποστολή του και μετατράπηκε σε γραφειοκρατική υπηρεσία.

Ξαφνικά σήμερα το κράτος εμφανίζεται να θέλει και έτσι πρέπει, να λύσει αυτό το τεράστιο περιβαλλοντικό πρόβλημα στηριζόμενο σε ένα υπόβαθρο δασικό των ετών 1937 και 1945 που αυτόματα το καθιστά αφερέγγυο σε μια ουτοπιστική διαδρομή αδικίας.

Έτσι το κράτος κατόρθωσε:

Προωθώντας τις λειτουργίες εντάξεων των περιοχών στο σχέδιο μέσω των οικοπεδικών-οικοδομικών συνεταιρισμών να ξεχάσει την δασικότητα και να λειτουργήσει μόνο με τη διαπλοκή συνεταιρισμού-κράτους. Έτσι πλαγιές και λυκορέματα ενετάχθησαν στο σχέδιο και απηλλάγησαν του δασικού τους χαρακτήρα χωρίς καμία συναίνεση του αρμόδιου υπουργείου και την ίδια στιγμή οι κεντρικές πλατείες και οι πατροπαράδοτοι οικισμοί δομημένοι με άδειες των δεκαετιών 30 και 40 να βρίσκονται εκτός σχεδίου, δασικές ή αναδασωτέες περιοχές αναμένοντας το κράτος να λειτουργήσει.

Στη διαδικασία αυτή αναρχίας, αδικιών και αναλγησίας για το πρόβλημα του πολίτη ο Νόμος Τσιρώνη 4389/2016 έδωσε ελπίδα μιας γρήγορης και αποτελεσματικής επίλυσης του σοβαρού θέματος εξασφαλίζοντας: με χωροθέτηση πορτοκαλί χρώματος τις εντός σχεδίου περιοχές που απεντάχθησαν από το σχέδιο, με κίτρινο χρώμα τις περιοχές εντός του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου και με ιώδες χρώμα τα κτίσματα της οικιστικής πύκνωσης εντός του δασικού συστήματος τα οποία προφανώς και θα τεθούν υπό τον έλεγχο των πενταμελών επιτροπών που θα συγκροτηθούν για το θέμα σύμφωνα με το νόμο.

Ο Ν4467/2017 (ΦΕΚ 54/Α/2017) (Φάμελος) επικεντρώνοντας στις ιώδεις περιοχές αναφέρει ότι εφόσον έχουν υποδειχθεί οι περιοχές αυτές από τις τεχνικές υπηρεσίες των δήμων εξαιρούνται της θεώρησης και κύρωσης και όσοι πολίτες – ενδιαφερόμενοι που έχουν υποβάλει αντιρρήσεις κατά της ανάρτησης δασικού χάρτη οι ενστάσεις αυτές θεωρούνται ως μη υποβληθείσες με το ειδικό τέλος να επιστρέφεται στους δικαιούχους.

Εκτιμούμε ότι οι νόμοι αυτοί (Τσιρώνη – Φάμελου) αποτελούν μια πρώτη λύση και η όποια προσφυγή στο ΣΤΕ κάνει κακό στο δρόμο για την επίλυση του σοβαρού αυτού θέματος-προβλήματος αφού δεν προωθεί την επίλυσή του αλλά το αφήνει τελματωμένο στο νοσηρό χθες της ασάφειας, της παρανομίας και της διαπλοκής.

Οι νόμοι αυτός προφανώς και μπορεί να αποτελέσουν τη βάση χάραξης μιας κόκκινης γραμμής στην πραγματική κατάσταση που ισχύει σήμερα και εν πολλοίς καθορίζει το πραγματικό οικιστικό και δασικό ισοζύγιο δίνοντας λύσεις και περιορίζοντας αδικίες.

Ποιες λύσεις προσπαθούν να δρομολογήσουν οι δασικοί και οι δασικές υπηρεσίες όταν μετά από όλα αυτά προσπαθούν να προωθήσουν ανάρτηση δασικών χαρτών που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα και το μόνο που επιτυγχάνουν είναι να οδηγήσουν σε μεγαλύτερη ακόμη ομηρία τον Έλληνα πολίτη που δοκιμάζεται σήμερα και που γι αυτόν και το ένα ευρώ είναι ζητούμενο;

Όλες αυτές οι διαδικασίες που ίσχυσαν στο παρελθόν και συνεχίζονται και γίνεται προσπάθεια να συνεχιστούν με μεγαλύτερη ένταση, στηριζόμενες πάνω στην ουτοπιστική βάση του δασικού υπόβαθρου των δεκαετιών του ’30 και του ’40 είναι τουλάχιστον παράλογες και προφανώς είναι άξιο απορίας, αν επιδιώκουν τη λύση του προβλήματος ή την ομηρία των πολιτών.

 

 Ο Δήμαρχος Πεντέλης

Δημήτρης Στεργίου Καψάλης



ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ 3

 

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ-ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΕΔΑ & ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΕΝΤΕΛΗΣ

ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΕΡΓΙΟΥ- ΚΑΨΑΛΗ

στο 9ο FORUM της ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΟΡΤΟ ΧΕΛΙ – ΣΠΕΤΣΕΣ 2017

«Έναρξη Αντιπυρικής Περιόδου 2017»


Η ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ.

 1. Γενικά

Είναι αναντίρρητη ανάγκη η ύπαρξη και η λειτουργία μιας Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας σε Κρατικό και  κυρίως τοπικό επίπεδο καλά στελεχωμένης, με άριστη εκπαίδευση των στελεχών της, πλήρως εξοπλισμένης και σε συνεχή επαγρύπνηση αφού οι πυρκαγιές όταν αιφνιδιάσουν τα συστήματα Πολιτικής Προστασίας και τις Κοινωνίες γίνονται ακόμα πιο καταστρεπτικές.

Γενικά τα συστήματα Πολιτικής Προστασίας σε όλα τα επίπεδα, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι πυρκαγιές:

α. Δεν καταστέλλονται προλαβαίνονται (Πρόληψη-Πρόληψη-Πρόληψη)

β. Απαιτούν για την αντιμετώπισή τους:

(1) Σοβαρή και δοκιμασμένη σχεδίαση που δεν αφήνει ‘’Τίποτα στην Τύχη’’

(2) Άριστη εκπαίδευση του προσωπικού με κατάλληλο ατομικό εξοπλισμό  σε συνεχή επαγρύπνηση κυρίως πριν να εκδηλωθεί η θεομηνία.

(3)  Πλήρη γνώση από τα στελέχη της του θεάτρου των επιχειρήσεων

(4) Κατάλληλο μηχανολογικό εξοπλισμό. Μη ξεχνάτε ότι το ‘’Εργαλείο κάνει το μάστορα’’

(5) Συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων και κοινό επιχειρησιακό έλεγχο κατά την εξέλιξή τους

(6) Πειθαρχία και έλεγχο κατά την εξέλιξή τους με σταθερό και κινητό (επί τόπου) κέντρο επιχειρήσεων που θα διαθέτει άριστο  σύστημα επικοινωνιών (Διοίκηση = Επικοινωνίες) που θα λειτουργεί με πειθαρχία  και κανόνες.

(7) Αξιοποίηση κατά φάση και κυρίως στην πρόληψη του Εθελοντισμού

(8) Κυρίως όμως οι πυρκαγιές απαιτούν δουλειά και προετοιμασία των δασικών περιοχών πριν να εκδηλωθούν και επαγρύπνηση ώστε να μην μας αιφνιδιάσουν.

 

2. Δασικές Πυρκαγιές

(α) Η Δασική Πυρκαγιά αντιμετωπίζεται ΠΡΙΝ ανάψει αφού όταν εκραγεί με τις συνθήκες που συνήθως εκρήγνυται αέρας 10 Μποφώρ  δύσκολα ή καθόλου αντιμετωπίζεται.

-  Καλή Σχεδίαση

 

(β) Πρόληψη:

-  Καλή Διαχείριση των δασών  ανύπαρκτη για πολλά χρόνια τώρα

-  Επιτήρηση-Άμεση  Επέμβαση ή Βάση

-  Συντήρηση των δασικών δρόμων

-  Συντήρηση στελέχωση επικοινωνία των πυροφυλακίων σε 24ωρη βάση

-  Μόνιμα στελεχωμένο ΚΕΠΙΧ

-  Δεξαμενές πλήρωσης  Ε/Π  ERICSSON

-  Κοπή των χόρτων παντού

-  Περιπολίες στα δάση

-  Διατήρηση ΟΛΩΝ των πυροσβεστικών μας μέσων εντός των Αστικών και Περιστατικών δασών με δείκτη επικινδυνότητας 4.

-  Λειτουργία της γραμμής  Παρατηρητήριο (Βλέπω-Αναφέρω)

  • ΚΕΠΙΧ (Αξιολογώ-Δίνω Εντολή)
  • Όχημα εντός Δάσους (Εντοπίζω- Επεμβαίνω-Αναφέρω)

(γ) Καταστολή: Ενίσχυση στη λειτουργία υλοποίησης του επιχειρησιακού σχεδιασμού του Πυροσβεστικού Σώματος

Απόφαση-Υλοποίηση τυχόν εκκένωσης οικισμών

(δ) Αποκατάσταση των περιοχών που επλήγησαν

Κορμοδέματα-Κλαδοπλέγματα-Δενδροφυτεύσεις σε περιοχές που δεν πρόκειται να λειτουργήσει η φυσική αναδάσωση εφ’όσον καίγονται  για 2η και πλέον φορά.

 

3. Ο Ρόλος του Εθελοντισμού στην Πολιτική Προστασία Γενικά.

Ο βασικός αιμοδότης στελέχωσης της Π.Π. Δήμου είναι ο Εθελοντισμός. Ο Εθελοντισμός γίνεται δύναμη εγγύησης για το Δήμο αν είναι οργανωμένος, πειθαρχημένος, συγκροτημένος και άριστα εκπαιδευμένος.

Απαραίτητο είναι λοιπόν όλοι οι Δήμοι από σήμερα να συστήσουν αν δεν έχουν το Εθελοντικό Κλιμάκιο Π.Π.

Ο Δήμος οφείλει να στηρίζει την πολύπλευρη και πολυεπίπεδη εκπαίδευση των Εθελοντών, την εξασφάλιση των ειδών ατομικής προστασίας για την ασφαλή υλοποίηση της αποστολής τους, οχήματα και λοιπό  μηχανολογικό εξοπλισμό, καύσιμα, λιπαντικά, συντήρηση των οχημάτων του Εθελοντικού Κλιμακίου, αδειοδοτήσεις οδήγησης των οχημάτων του Δήμου από τους Εθελοντές, καθώς και ασφάλισή τους έναντι ατυχημάτων κατά το χρόνο υλοποίησης  της αποστολής

Ένα Εθελοντικό Κλιμάκιο Δήμου με  50 έως 100 ενεργούς εθελοντές δίνει ικανοποιητική δυναμική στον αγώνα που δίνουμε ως αυτοδιοίκηση για αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών.

Δυστυχώς η αυτοδιοίκηση αλλά κυρίως η Κεντρική Εξουσία δεν έχει στηρίξει μέχρι σήμερα όσο πρέπει το θεσμό του Εθελοντισμού σε όλα τα επίπεδα θεσμικά και οικονομικά.

«Ο Εθελοντισμός είναι μοναδική πράξη που μέσα από αυτήν, εκείνος που την προσφέρει, δεν προσδοκά  ανταλλάγματα, τίτλους, επαίνους, βραβεία και αξιώματα, παρά μόνο την απόλαυση της ανιδιοτελούς πράξης, καλλιεργώντας έτσι μια άλλη συμπεριφορά που αποδεικνύει ήθος.

Ο Εθελοντής διακατέχεται από τον έρωτα του ερασιτέχνη, τη συνέπεια του επαγγελματία, την πειθαρχία του στρατιώτη και την ανιδιοτέλεια του ανώτερου ανθρώπου»

 4. Αξιοποίηση του Εθελοντισμού στις Δασικές Πυρκαγιές

Ο Εθελοντισμός μπορεί να προσφέρει στη φάση της πρόληψης πυροπροστασίας, στην προετοιμασία των αστικών και περιαστικών δασών, στην επιτήρηση και στην άμεση επέμβαση. Μπορεί στη φάση της  καταστολής να λειτουργήσει στο κύριο  ή στα δευτερεύοντα μέτωπα καταστολής της πυρκαγιάς, στην αντιμετώπιση μικροεστιών ή αναζωπυρώσεων, στη διακίνηση πυροσβεστικών  τμημάτων, ως άριστος γνώστης του θεάτρου των επιχειρήσεων , στην αναπλήρωση ύδατος των πυροσβεστικών οχημάτων της πρώτης γραμμής, στην αναπλήρωση ύδατος των υδατοδεξαμενών πλήρωσης, των πυροσβεστικών Ε/Π ERICSSON στην προσφορά πρώτων βοηθειών μικρών απωλειών υγείας κατά την εξέλιξη υλοποίησης της αποστολής της πυρόσβεσης.

 5. Πίνακας Ενδεικτικών βασικών Ενεργειών Προετοιμασίας των Δήμων μας.

α. Εθελοντικές δράσεις προετοιμασίας των αστικών δασών εντός ή σε επαφή με τον οικιστικό ιστό.

β. Αποκατάσταση της βατότητας των δασικών δρόμων από τις δασικές υπηρεσίες σε συνεργασία.

γ. Συντήρηση των πυροφυλακίων.

δ. Έλεγχος - αποκατάσταση της προσβασιμότητας από τα ελικόπτερα ERICSSON των δεξαμενών πλήρωσης. Εγκατάσταση και έλεγχος λειτουργίας του συστήματος πλήρωσής τους εξ΄ αποστάσεως.

ε. Κατανομή κονδυλίων πολιτικής προστασίας στους Δήμους. Προσλήψεις 3μηνιτών για στελέχωση πυροφυλακίων, εποχούμενων περιπόλων, ΚΕΠΙΧ.

ζ. Έλεγχο συντήρηση των πυροσβεστικών οχημάτων του Δήμου.

η. Βελτίωση - αναθεώρηση όπου απαιτείται ανάπτυξη στο προσωπικό της σχεδίασής μας για την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών.

θ. Συγκρότηση των εθελοντικών ομάδων και ταχύρρυθμη εκπαίδευση επί της αποστολής των.

ι. Έλεγχο πληρότητας και λειτουργίας του επικοινωνιακού μας συστήματος.

ια. Στελέχωση, ετοιμότητα, λειτουργία ΚΕΠΙΧ με αξιοποίηση του συστήματος GPS.

ιβ. Κοπή χόρτων εκατέρωθεν δασικών δρόμων.

ιγ. Προετοιμασία, κοπή χόρτων δημόσιων και ιδιωτικών χώρων (οικοπέδων) εντός του οικιστικού ιστού.

ιδ. Πλήρη έλεγχο, προετοιμασία και συνεχή επαγρύπνηση των χώρων εναπόθεσης κλαδιών,  μεταφόρτωσης απορριμμάτων ή ανοιχτών χωματερών.

ιε. Αυστηρό έλεγχο - απαγόρευση στάθμευσης στους όρχους των Δήμων μας απορριμματοφόρων με απορρίμματα στις βαρέλες τους.

ιστ. Εγκατάσταση, δοκιμή λειτουργίας του συστήματος πρόληψης (πυροφυλάκια - ΚΕΠΙΧ -  οχήματα άμεσης επέμβασης).

ιζ. Συνεργασία με αστυνομικές αρχές κυρίως για τον έλεγχο απαγόρευσης κίνησης πολιτών εντός των δασικών εκτάσεων όταν εφαρμοστεί.

ιη. Συνεργασία με δασικές υπηρεσίες για την συντήρηση των δασυλλίων και των δασικών δρόμων κυρίως.

ιθ. Συνεργασία κυρίως με τους Πυροσβεστικούς Σταθμούς που έχουν την ευθύνη στην περιοχή μας.

κ. Συνεργασία με ΕΥΔΑΠ για έλεγχο λειτουργίας των κρουνών.

κα. Συνεργασία με τη ΔΕΔΔΗΕ για αποψίλωση των περιοχών κάτω και πέριξ των πυλώνων υψηλής και υπερυψηλής τάσεως, πλύσιμο των συλλεκτήρων, μονωτήρων, απελευθέρωση των ηλεκτρικών καλωδίων από τα κλαδιά (σύστημα ενημέρωσης ΔΕΔΔΗΕ).

κβ. Έλεγχο του εξοπλισμού μας και του υλικού ένδυσης των υπηρεσιακών και εθελοντικών ομάδων.

κγ. Συνεργασία με μεγάλες Μονάδες – Φορείς εντός της ζώνης ευθύνης μας (νοσοκομεία, επιχειρήσεις, εργοστάσια κ.τ.λ.).

κδ. Ενημέρωση του πολίτη πλήρη και συνεχή για την οργάνωση λειτουργία μας, κατά φάση, υποχρεώσεις του.

 

6. Επίλογος

Αγαπητοί συνάδελφοι, κυρίες και κύριοι,

Οι δασικές πυρκαγιές αποτελούν ιδίως για τους ορεινούς και ημιορεινούς δήμους της Αττικής τον καθημερινό εφιάλτη της αυτοδιοίκησης.

Σήμερα οι δασικές πυρκαγιές απειλούν και τα δάση και τα άλση εντός του οικιστικού ιστού των πόλεών μας και μια πυρκαγιά εκεί δε θα κάψει μόνο πεύκα.

Η ύπαρξη και εφαρμογή από την κεντρική εξουσία του λάθος δόγματος στήριξης της καταστολής και όχι της πρόληψης, έχει οδηγήσει στην δασική ερήμωση τεράστιων πρώην δασικών εκτάσεων.

Η δασική πυρκαγιά όταν εκραγεί και ξεφύγει την καταστέλλει δυστυχώς μόνο ο θεός (βροχή) ή η θάλασσα ενώ έχει ήδη αφήσει πίσω της τεράστια οικολογική και οικονομική καταστροφή.

Η πρόληψη πρέπει να είναι η βάση αντιμετώπισης των δασικών πυρκαγιών και αυτή είναι δουλειά αποκλειστικής ευθύνης της αυτοδιοίκησης Α΄βαθμού. Η αυτοδιοίκηση θα πρέπει να στηριχθεί από το κράτος επαρκώς για να υλοποιήσει της αποστολή της αυτή.

Στην αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών (Πρόληψη – Καταστολή – Αποκατάσταση) η συνεργασία των εμπλεκομένων εθελοντικών και υπηρεσιακών φορέων είναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ.

Δυστυχώς όπως κάθε χρόνο αρχίζει η αντιπυρική περίοδος 1η Μαΐου και από μέρους μας οι εργασίες πρόληψης δεν έχουν καν ξεκινήσει. Η αντιπυρική περίοδος θα πρέπει να αρχίζει τον Οκτώβριο με το πέρας του καλοκαιριού.

Δυστυχώς η φωτιά δεν αναγνωρίζει όρια Δήμων και Περιφερειών  και έτσι ο βαθμός προετοιμασίας και η λειτουργία του ενός Δήμου επηρεάζει τον άλλο. Μην ξεχνάτε ότι η Πεντέλη δεν κάηκε ποτέ από φωτιά που πρωτοεκδηλώθηκε στην Πεντέλη, κάηκε από τη Σταμάτα το 1998 και το Γραμματικό το 2009.

Θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε σχετικά και το ότι ο Δήμος Πεντέλης έχει αποδυθεί σε δικαστικό αγώνα κατά της Τουρκίας γιατί κατά δήλωση του Μεσούτ Γιλμάζ Πρωθυπουργού της το 1995, Τούρκοι πράκτορες έβαζαν τις φωτιές στην Αττική και στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Απειλή επίκαιρη και σήμερα με βάση την κατάσταση στη γείτονα χώρα.

Η υπόθεση αυτή δικάστηκε πρωτόδικα στο πολυμελές πρωτοδικείο της Αθήνας και αναμένουμε την απόφαση. Η πολιτεία οφείλει να στηρίξει τον αγώνα μας αυτό στην Ελλάδα και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια που προφανώς και θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας.

 

 Σας Ευχαριστώ

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής

Πολιτικής Προστασίας & Εθελοντισμού της Π.Ε.Δ.Α

Δημήτρης Στεργίου-Καψάλης

Δήμαρχος Πεντέλης

 

 

 

 

 


Ημερολόγιο Εκδηλώσεων

Ιούνιος 2017
ΚΥ ΔΕ ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Επισκέψεις Ιστοχώρου

σήμερα επισκέφθηκανσήμερα επισκέφθηκαν161
από Ιούνιο 2010 επισκέφθηκαναπό Ιούνιο 2010 επισκέφθηκαν769308

Χάρτης Ιστοχώρου

sitemap www.stergiou-kapsalis.gr Sitemap για πλοήγηση